Salam aidil adha buat semua...sungguh di hari yang mulia ini kami warga Malaysia di ceruk Moscow tempat berpijak ini ingin memohon seribu kemaafan andai ada tersilap kata selama kami bersekedudukan di sini..mmg agak fail utk tulis intro yg menarik slalu nye, tp xmngapa la..asalkan smpai msg yg hendak disampaikn..

Antara Papadom dan Setem

Mungkin sahaja ramai yang telah menengok dan melihat sendiri kedua muvi trsebut dan mmpunyai bbrapa pndangan yg mungkin agak bbeza dpd org laen..
ada yang mungkin berkata papadom lebih baek bbanding setem dan mungkin juga ada yang berkata setem lebih menarik ttapi saya brani bet xde orang akan kate cicakman 2 lg besh..
bg yang lebih meminati genre drama dan melankolik mungkin lebih menggemari papadom yang sememangnya dibikin khas utk papa sedunia wlaupun dikhaskn utk papa di mlysia shja..
setem mgkin lebih ssuai utk mreka yang mnggemari genre ganas tp xbrapa ganas + watak antagonis yg berjiwa agak suci murni--> merujuk kepada Mani-ane

yang penting sememangnya semua itu muvi malaysia yang semakin melangkah 1 tapak ke hadapan..bangga jugak gue melihat filem malaysia semakin meniti ke arah kegemilangan..dan kini sedang menanti filem terbaru afdlin..sila tgok trailer di bawah kalau sape2 xtgok lg...



Eid Mubarak

seharian kami bergelumang dgan 25 ekor kambing yang lebih kurang berat bedek sekor2..sememangnya hari yang t'amat indah..bermula dgn solat sunat aidul adha ( wlaupun ada yang xsempat ), aktiviti menangkap dan menyembelih yg agak ngeri, melapah, solat jumaat, memotong daging dan melahap hidangan sup tulang (memang betol2 tulang, tah sape la operate part tulang ni, xtinggal isik langsung)...nyum2..syukur pada Ilahi atas semua ini..

biarpun dipenuhi gelak tawa dan keriangan, ade juga yg trluka dihiris pisau..takziah buat saudara mohd hafizuddin ahmad..bsyukurlah anda masih ada jari..alhmdulillah luka itu biarpun agak teruk namun itu semua itu iA ada hikmah nya..diharapkan ianya tidak menjejaskan biochem anda td...

akhir kata buat semua, selamat2 la slalu wlau dimana anda berada..kepada warga ireland dan uk, tunggu kemunculan this 5 stooges in your place...sdiakan karpet merah dan sambutan semeriah mungkin..haha..sehingga bjumpa lagi..

salam n ilalliqa'

Comments (4)

On November 30, 2009 at 10:31 AM , Perempuan Kalis Peluru said...
This comment has been removed by the author.
 
On November 30, 2009 at 10:32 AM , zawanirusli said...

papadom: thumbs up!!

setem::boleyla

cicakman2::uwek

myspy::we will see..

5stooges::hahahahaha~

 
On January 24, 2011 at 10:46 AM , Anonymous said...

I justifiably loved this remarkable article. Humour persevere in this awesome work. Regards, Duyq.
[IMG]http://www.sedonarapidweightloss.com/weightloss-diet/34/b/happy.gif[/IMG]

 
On January 14, 2022 at 3:52 AM , Anonymous said...

同城交友聊天室 , 同城交友聊天室 , 同城交友聊天室 , 同城交友聊天室 , 同城交友聊天室 , 同城交友聊天室 , 同城交友聊天室 , 同城交友聊天室 , 同城交友聊天室 , 同城交友聊天室