Kisah 1

Ade seorg gadis yg t'amat la cantik, tp buta..
semua org bencikan die, kecuali kekasih nye..
gadis itu selalu berkata,
"saya akan mengahwini awak kalau saya boley melihat"
hati sang lelaki pon bbunge gembire..

1 ari, ade seorg manusia yg t'sgt la baik ati mndermakn mata kpd gadis itu..
maka dgn izin tuhan dpat la gadis 2 mlihat..
dan die t'sgt la gmbire dpt melihat..
tapi sang gadis itu tkejut yg amat pabila mngetahui bhawa kekasih yg selalu menemani nye itu juga buta..

lalu lelaki itu btanyakan kepada permaisuri ati nye,
"sekarang awk sudah boley melihat, sudikah kirenye awk mnjadi pmaisuri idup saya??'"
sayangnye, gadis itu menolak stlah mngetahui akan kecacatan kekasih nye..

lelaki itu lantas tsenyum dan bekata,
TOLONG JAGA MATA SAYA BAIK2......
lalu die pon blalu pergi............................................



Kisah 2

A guy had a cancer n had only 30 days left..
he like a gurl workin at a CD shop but never told her bout his feelings..
everyday he used to buy a CD just to spend some time with her..
after a month, the guy died due to the cancer..
when the gurl went to search for him, his mum told her..
"he died out cancer.."
and take her to his room..
when the girl see all the CDs bought from her shop remain unopened,
she cried...

u know why?

bcoz she had been writing to him and kept the letters inside the CDs...
both have the same feelings towards each other but never have spoken them out..



p/s:
these are stories for those who understand true love meaning....
pengumuman: kepada sesiapa di luar sane yg masih blom ade pngalaman bcinta langsong, masih mencari2 destinasi hendak dituju dlam perjalanan hidop, xtau nak naek bas mane 1, nak pilih plaster yg mana lg best, boley la mintak tunjuk aja abang B di bilik 708 ataupon boleyh la btandang ke habitat alam semula jadi bilik 705 yg mana binatang2 hidop dgan aman damai sesama mereka, untuk meminta tips2 bercinta..bak kata haiwan2 liar ni la (quote popular),


"ajari ak cara bercinta.."


salam, ilalliqa wa ma'as salamah....



-posted by apis-

Comments (2)

On February 18, 2009 at 7:12 AM , Anonymous said...

suggestion!!!!

korang ni kan. tulis lah sape yangpost. owner blog ni sket punye ramai..adoi..teringin gak nak tahu hasil penukisan siapah ini...

sila2lah ye tulis nama writer. dari situ aku tahu gak sape yang berbakat, n rajin mengupdate~~~~

suggestion ni WAJIB dilaksanakan. sekian terima kasih

 
On February 23, 2009 at 1:31 AM , Anonymous said...

sungguh aku tak percaya dgn ayat cinta manis.hampeh.buat aku sakit hati je.korang percaye ke cinta?aku tak nafikan mmg la kite suke dicinta dan menyinta.tapi kalau semua tu buat idup n ati aku sengsara.lebih baik aku menyendiri.lebih baik hidup bebas dr menyayangi org yang tak tahu menghargai...

aku bebas!